Czynniki wpływające na pozycje strony w wyszukiwarkach

Pozycja strony www w wyszukiwarce internetowej ma ogromne znaczenie dla marketingu i sprzedaży danej firmy, dlaczego?

  1. Jak pokazują badania użytkownicy internetu jeśli poszukują danego produktu czy usługi przeglądają jedynie pierwszą kartę wyników wyszukiwania, a zatem jeśli strona jest w pierwszej dziesiątce, są dużo większe szanse, że firma sprzeda swój produkt czy usługę.

  2. Badania pokazały również, że użytkownicy internetu uważają, że strona, która zajmuje wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania należy do firmy o silnej pozycji na rynku. Jest zatem wysoki wynik wyszukiwania równoznaczny z budową pozytywnego wizerunku firmy.

  3. Część użytkowników korzystających z internetu wiedząc, że pierwsze trzy miejsca wyników wyszukiwania to płatna reklama, świadomie je omijają, klikając linki, które znajdują się poniżej.

Jak widać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mogą mieć ogromny wpływ nie tylko na sprzedaż produktów, ale także na budowę wizerunku firmy, aby osiągnąć tak zwane TOP10 znaczna część firm korzysta z usług pozycjonowania strony www, czyli sztucznego podnoszenia jej miejsca w wynikach wyszukiwania. Jest wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach Google, wśród nich można wymienić między innymi:

  1. Budowę strony www – Google tworząc swoje rankingi bierze pod uwagę między innymi jakość kodu strony oraz szybkość jej ładowania się na komputerach i urządzeniach mobilnych. Od niedawna ogromne znaczenie ma również posiadanie przez stronę wersji mobilnej, jej brak wiąże się automatycznie ze spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

  2. Zawartość strony www – strona nie może być pusta, jeśli nie ma tekstu na każdej podstronie Google uznaje taką stronę za bezwartościową. Jeszcze gorzej dzieje się w momencie, gdy na stronę zostanie skopiowany tekst z innej strony, wówczas Google traktuje to jako „duplicate content” i nakłada filtry, które uniemożliwiają podniesienie pozycji w wyszukiwarce. Dlatego treść na stronie powinna być zawsze oryginalna.

  3. Serwer www – znaczenie ma także to, czy serwer jest bezpieczny, bowiem jeśli strona zostanie zaatakowana przez hackerów, którzy włamią się na serwer, może zostać uznana przez Google za niebezpieczną co wyraźnie zaszkodzi jej pozycjom. Biorąc pod uwagę wszystkie te kwestie warto zadbać o dobry i bezpieczny serwer, można znaleźć takie serwery między innymi na stronie – serwery www.

  4. Liczba linków prowadząca do strony www – im więcej osób poleca daną stronę internetową tym Google uznaje ją za bardziej wartościową, dlatego też warto zadbać o treść na stronie www, która sprawi, że użytkownicy internetu chętnie będą wstawiać np. na swoje blogi, linki do strony firmy.

  5. Domena – ważne jest także, aby domena, na której znajduje się strona www, była domeną nową wcześniej niewykorzystywaną, zła historia domeny może bowiem również przyczynić się do trudności z wypromowaniem strony w wynikach wyszukiwania, co jak wiadomo negatywnie przekłada się na sprzedaż.